09 July 2012

Coklat jadi masker?

Assalamualaikum..

Mood pasal coklat x habis lagi nie tapi hari nie i x nak cerita pasal coklat makan dah.. I nak share satu produk yang pada i sangat berkesan untuk merawat masalah kulit dan yang paling penting bahan utama adalah coklat..hoho.. I rasa ramai yang dah guna produk nie tapi i nak cerita gak..haha..

Nampak dalam gambar macam kecik je tapi 150g beb!

Zamian Magic Gold Cocoa Mask adalah masker yang dibuat 100% dari coklat asli dimana coklat ini mengandungi bahan-bahan yang sangat bagus untuk kulit. Selain itu, masker ini juga mengaandungi emas 24K.

Masker wajah ini membantu mengurangi jerawat, bintik, mengecilkan pori-pori dan kemerahan pada kulit. Menjadikan kulit bersih, halus dan bersinar.

Kebaikan:

1. Mengecilkan pori-pori
2. Mengekalkan keremajaan kulit
3. Mengecutkan jerawat
4. Mencerahkan kulit
5. Mengurang dan mengawal pengeluaran minyak
6. Awet muda
7. Menegangkan kulit
8. Melembabkan kulit
9. Menyelesaikan masalah parut

Nie antara kebaikan yang terkandung dalam masker nie..best x? Tiba-tiba terasa rajin lak nak ulas satu-satu..lalala..=p

1. Mengecilkan pori-pori
- Sangat berkesan..pori-pori jadi halus.. Kalau pakai bedak nipis pun nampak smooth je..=)

2. Mengekalkan keremajaan kulit
- Not sure lorh coz i'm still young (muntah berdarah)..ahak!

3. Mengecutkan jerawat
- Jerawat memang cepat kecut & x tinggalkan parut..

4. Mencerahkan kulit
- Lepas pakai sekalipun dah nampak kulit cerah sikit..x percaya try la..


5. Mengurang dan mengawal pengeluaran minyak

- Biasanya kalau sebelum keluar i dah pakai bedak so sampai balik la i x touch up dah.. Dulu memang bedak cepat je cair tapi lepas pakai masker nie tahan la lama sikit..


6. Awet muda

- Sila rujuk nombor 2..hehe..


7. Menegangkan kulit

- Lepas cuci je masker seriously rasa tegang especially kat pipi..


8. Melembabkan kulit

- Skin nampak gebu & soft je bila disentuh..


9. Menyelesaikan masalah parut

- Parut memang cepat pudar..


Apa yang i share nie 100% dari pengalaman i pakai masker nie ye.. Kalau ada yang guna masker nie tapi negative result jangan salahkan i lak..huhu.. Macam yang selalu i kata lain orang lain kulitnya..



X boleh letak muka sendiri..takut si dia terkezut..haha..

I start guna masker nie dalam bulan Oktober 2010.. Masker nie tahan lama gak.. Dalam setahun kot i pakai baru habis.. I guna selang sehari.. Biasanya i pakai dalam 30 minit..lepas tu cuci macam biasa guna sabun or pencuci.. Masa pakai tu memang macam sapu coklat kat muka.. Serius bau macam coklat tapi dilarang makan ye..haha..

Masker bekas yang pertama dah selamat i habiskan dengan selamba je so sekarang dah masuk bekas yang kedua.. Bekas kedua nie pun dah nazak tunggu nak leburkan duit untuk bekas yang ketiga.. Nampak x ironinya? Haha..=p

Selain dari masker i pernah try guna sabun dari company yang sama tapi x sesuai dengan kulit.. Jerawat naik banyak & muka jadi kering sangat so i x nak review pasal sabun tu..gila jahat..hoho.. But  x bermakna sabun tu x elok ye.. Lain orang lain kulitnya..maybe kulit i x sesuai dengan sabun tu so jangan gatal-gatal nak salahkan sabun tu lak (mood marah diri sendiri)..bling..

Kalau ada yang berminat nak beli or tanya harga boleh email ke tomeinye@yahoo.com.. I x jual produk nie tapi insyaAllah i boleh tolong belikan.. Kay bye..=)

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2012 Tomeinye All Right Reserved.